Mobilny warsztat studencki, sterowanie windami, defibrylatory – m.in. te projekty realizowane są obecnie na terenie kampusu w ramach budżetu obywatelskiego Politechniki Gdańskiej (BO PG) 2018. Jakie projekty uczelniana społeczność zgłosi i wybierze tym razem? Już od 17 października pracownicy, doktoranci i studenci będą mogli zgłaszać swoje propozycje do trzeciej edycji budżetu obywatelskiego PG.
Politechnika Gdańska jest pierwszą uczelnią w regionie, która uruchomiła własny budżet obywatelski. Prof. Jacek Namieśnik, rektor Politechniki Gdańskiej już na początku swojej kadencji podjął decyzję o przekazaniu części funduszy uczelni społeczności akademickiej w ramach budżetu obywatelskiego (BO). Na realizację projektów pracowniczych i studenckich w danym roku kalendarzowym przeznaczana jest określona kwota – w ramach dwóch pierwszych edycji BO PG był to w sumie milion złotych. Zrealizowano wszystkie projekty w ramach BO PG 2017, trwa realizacja ostatnich zadań z BO PG 2018.
– Poprzednie edycje budżetu obywatelskiego zakończyły się sukcesem. Cieszy mnie, że pracownicy i studenci angażują się w działania, które sprawiają, że nasz kampus staje się coraz piękniejszy oraz przyczyniają się do poprawy komfortu pracy i studiowania. Z niecierpliwością czekam na nowe pomysły w ramach tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego i zachęcam do udziału w głosowaniu – mówi prof. Jacek Namieśnik, rektor Politechniki Gdańskiej.
Od środy, 17 października projekty (inwestycyjne i remontowe) zgłaszać mogą zarówno pracownicy, jak i doktoranci oraz studenci PG. Projekty, które zyskają największe poparcie w głosowaniu zostaną wpisane do budżetu PG i będą zrealizowane do końca 2019 r. Do rozdysponowania, podobnie jak w latach poprzednich, jest w sumie pół miliona zł, z czego 350 tys. zł będzie stanowić budżet na realizację projektów pracowniczych, a 150 tys. zł na realizację projektów studenckich. Zasady dotyczące budżetu obywatelskiego zostały określone w jego Regulaminie.
We wtorek, 2 października zostanie udostępniona strona internetowa, na której będzie można zapoznać się ze stanem realizacji poszczególnych projektów w ramach BO PG.
Ponadto, na terenie kampusu wkrótce pojawią się, zaprojektowane przez prof. Jana Buczkowskiego, pełnomocnika rektora ds. artystycznych, tablice informujące, które inwestycje zostały zrealizowane ze środków Politechniki Gdańskiej w ramach budżetu obywatelskiego w danym roku.
Harmonogram budżetu obywatelskiego PG 2019
- 17 października, godz. 9:00 – 31 października, godz. 12:00 – przyjmowanie propozycji projektów
- 16 listopada, po godz. 12:00 – ogłoszenie wstępnej listy projektów przeznaczonych do głosowania
- 21 listopada, godz. 0:00 – 28 listopada, do godz. 23:59 – głosowanie
- 6 grudnia, po godz. 12:00 – ogłoszenie listy rankingowej projektów
- 13 grudnia, do godz. 12:00 – termin składania pisemnych odwołań
- 20 grudnia, po godz. 12:00 – ogłoszenie ostatecznej listy projektów do realizacji