Biuro Prasowe
Komunikaty prasowe

   działalność studencka
   nagrody i osiągnięcia
   oferta edukacyjna
   inwestycje
   konferencje naukowe
   uczelnia dla regionu
   rankingi
   spotkania oficjalne
   sport
   imprezy otwarte

Galeria

Kontakt dla mediów


Znajdź komunikaty
Archiwum Prasowe
  2019
  2018
  2017
  2016
  2015
  2014
  2013
  2012
  2011
  2010
  2009
  2008
  2007
  2006
  2005
  starsze komunikaty


Politechnika Gdańska >  Biuro Prasowe  > Komunikaty Prasowe > Komunikat Prasowy

SentiOne. Studencki pomysł na monitoring i ochronę wizerunku marki w Internecietu2012-03-28

Bartosz Baziński i Michał Brzezicki, studenci Politechniki Gdańskiej opracowali internetowy ”licznik” opinii publicznej. Dzięki SentiOne w 10, maksymalnie w 30 sekund można sprawdzić ile razy internauci wypowiadali się o danej firmie czy osobie oraz, jaki procent z tych wypowiedzi miał zabarwienie emocjonalne: pozytywne, neutralne bądź negatywne. Narzędzie może się okazać świetnym systemem chroniącym wizerunek firmy w Internecie.

SentiOne gromadzi miliony opinii. Można poznać je dosłownie od ręki – www.sentione.pl.

– SentiOne całą dobę monitoruje cały polski Internet, jednocześnie budowana jest aktualna baza danych wypowiedzi internautów na temat marek, produktów, usług oraz osób – opowiada Bartosz Baziński, jeden z twórców narzędzia. – Wystarczy wpisać w pole szukaj np. nazwę firmy, a po chwili uzyskać można opinie, które pojawiają się na jej temat w Internecie. Wyniki analizy prezentowane są w przystępnej formie.

Ogromną zaletą SentiOne jest fakt, iż dzięki niemu natychmiast można wychwycić pojawiające się opinie i włączyć się w ważne dyskusje lub też zareagować na problemy aktualnych klientów. To świetne narzędzie marketingowe.

– SentiOne dedykowane jest przede wszystkim dużym firmom i znanym osobom, takim, na których temat mówi się w Internecie – zaznacza Bartosz.

 Podkreślić trzeba, że biznesplan dla SentiOne powstał na konkurs „Jaskółki przedsiębiorczości”, w którym zwyciężyli właśnie panowie Bartosz i Michał.

 – Młodzi inżynierowie zaznaczają, że sukces w konkursie dał im dużo pewności siebie i pokazał, że warto kontynuować rozpoczętą pracę – mówi Piotr Markowski z Centrum Wiedzy i Przedsiębiorczości PG, które organizuje Jaskółki.

W niespełna rok po sformułowaniu Bartosz Baziński i Michał Brzezicki założyli z funduszem Akcelerator Innowacji NOT spółkę, która otrzyma finansowanie w wysokości 200 tys. euro z funduszy unijnych. Dodatkowo, fundusz w ramach preinkubacji sfinansował usługi doradcze, mające na celu weryfikację technicznej wykonalności pomysłu za kwotę 90 tys. zł. Finalny produkt powstały na bazie pomysłu zgłoszonego w konkursu „Jaskółki przedsiębiorczości” jest już gotowy.

Co ciekawe inż. Bartosz Baziński, student czwartego roku Informatyki z Katedry Algorytmów i Modelowania Systemów na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej znalazł się w gronie dziewięciu młodych naukowców, nagrodzonych stypendium naukowym w ramach szóstej edycji programu Ventures Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (FNP). Młodzieniec otrzymał dofinansowanie o wartości 65 500 zł na projekt pt. „THIVERA – badanie wpływu opinii internautów na rynek kapitałowy”.

 UWAGA! Prezentację możliwości produktu można będzie zobaczyć podczas kwietniowej konferencji informatycznej InfoShare na Politechnice Gdańskiej. Informacje http://infoshare.pl/ .

poleć znajomemudrukuj
Kontakty
Biuro prasowe Politechniki Gdańskiej

biuro.prasowe@pg.edu.pl
tel.: 58/347 29 99


Ewa Lach

biuro prasowe
ewa.lach@pg.gda.pl
tel.: 58 347 29 99
Inne formaty